Известие

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Нямам нищо против да ме "пращаш" в който си искаш клас, аз така или иначе нищо не разбирам от това.

    Работата е там, че съм се напатил от "майстори".

    Та, ако ще плащам половината цена на нов за поправка на стар алтернатор, предпочитам новият.

    Виж, ако е за автомобил струващ до 3500 лв мога и да се навия за това което казваш, защото да дадеш 1/7 от цената му за нов алтернатор...

    А бре дори и тогава ще си помисля.

    Заводското е винаги за предпочитане, освен когато става за нещо "custom" .

    Не че нещо, ама и на глупости се наслушах и нагледах покрай различната ми офис техника - да ми били пълнели принтерите "само" за 35 лева на касета.Или "само" за 30 лева.

    Е, пълниха.И не наравиха нищо, като преди това се кълняха в майка си и баща си и едва ли не в цялата си рода.

    НЕ СТАВА.Днешните машини си имат и чипове и всичко е програмирано.

    Печатам - появяват се едни деруги по листата -вертикални черни линии.

    Намерих си от чужбина и си поръчвам заводски чисто нови касети които ми идват на цена между 19 и 21 лева с доставката за една касета.


    Морди, твоето поколение е свикнало да поправя.Такива бяха времената по комунизма -нямаше откъде и всичко се поправяше.

    И аз бях свикнал така- все гледах да се поправя, а не да се дават пари за ново.

    Е, времената се менят.Предпочитам ново, сменявам и забравям.Тези като теб ще са все по-малко и все повече ще са самозванци с претенции че могат нещо, а всъщност са пълен "въздух под налягане".

    Те едно зарядно на лаптоп не мога да замерят дали е изправно и то във фирми с претенции които са на пазара от 20-на години, взимат ми парите и казват "готово-направихме ти зарядно, ама да знаеш, че не е е от него-донеси си и лаптопа", а се оказва, че НЕ Е.И го нося втори път на друга фирма- оторизиран представител който действително го направи...А на лаптопа му няма нищо...
    Добре, че не им занесох лаптопа, че какво "лайно" бяха изсрали на зарядното -лепили го поксипол, без изобщо да е необходимо...

    Нагледах се и на "правачи" и на "майстори" ...И ще се все по-малко, защото все повече хора са разочаровани от тях и предпочитат новото ...


    Проблемът не е че е "правено" или втора употреба, а в "правачите" и търговците(измамниците) които продават 2Употреба като "изправни" ...
    Вече за каквото и да е "правене" бих се доверил само на себе си или на близък приятел който познавам.За останалото предпочитам нов продукт.

    ================================================== =======

    На мен обаче никой от гореописаните "правачи" не ми е виновен, ВИНОВЕН съм си единствено и само АЗ, защото не бях достатъчно умен ...
    Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 07:37.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
      Нямам нищо против да ме "пращаш" в който си искаш клас, аз така или иначе нищо не разбирам от това.

      Работата е там, че съм се напатил от "майстори".

      ================================================== =======

      На мен обаче никой от гореописаните "правачи" не ми е виновен, ВИНОВЕН съм си единствено и само АЗ, защото не бях достатъчно умен ...
      Няма да е много по темата, но наистина един алтернатор не е проблем да си го оправиш и ти донякъде. Вярно е, че се народиха много сервизчета, дето само взимат пари и нищо не правят, а обещанията са ..... И аз наскоро си изпатих със съединител - дадох на приятел да прави за да дам на близък човек парите. Загубих, но и спечелих друг, който може
      Колкото до касетките на тонерите - те ги пълнят, но не сменят валяците, които имат живот и затова имаш деруги и т.н.
      Last edited by Alex_26; d.m.y г., 10:08.

      Comment


      • #93
        Какви са стойностите с които трябва да зарежда алтернаторът?Миналата седмица акумулаторът с който купих колата ме остави и купих нов.При заверката на гаранцията замериха напрежението на инсталацията и ми казаха, че горе-долу било добре, но на място - когато са включени всички консуматори било ниско 13,4v.Радардетекторът ми има волтметър, който показва напрежение в границите 13.5-14.2V. На таблото не ми святка никаква индикация, но ако алтернаторът не е наред не ми се иска да скапе новия акумулатор.
        Attached Files
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #94
          14V. Вземи някой доверен уред и мери с него.

          Не се притеснявай за новия акумулатор. Боди компютърът следи не само напрежението, но и ефективността на алтернатора. При понижена ефективност, дори и при нормално на моменти напрежение, пак ще вдигне аларма за неизправност по зареждането.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:56.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #95
            Какъв е новият акумулатор и колко амперчаса и начален ток е?

            Доколкото зная напрежението не се мери на 800-1000 оборота, а от 1500 нагоре.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • #96
              Варта силвър динамик 77Ah 780a начален ток.С някъкъв уред мереха началния ток и на този дори показа 840а начален!Напрежението на колата го замериха на нормалните обороти, а не на 1500-2000!
              Last edited by stu; d.m.y г., 21:36.
              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

              Comment


              • #97
                Динамо, алтернатор, генератор и прочие трябва да зарежда на номиналния си ток и напрежение още на празния ход. Няма такъв филм на 1500 и нагоре обороти. Той така или иначе работи на около 2000-3000 оборота, когато моторът е на 950-1100.
                Интересно е къде и как са мерили напрежението.
                Защото генераторът може да работи коректно, но по връзките да имаш пад на напрежението. При 13.4 все още имаш добър заряд. Лошото е като падне под 13 волта. За сега я карай без да се притесняваш!!!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #98
                  Това не е вярно.
                  Токът му зависи от оборотите му, като по правилото на палеца се приема при около 6000 оборота да е номиналната му мощност, които се подбират чрез шайбата му, при около 1/3 - 1/2 от работния оборотен диапазон на двигателя.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Това не е вярно.
                    Токът му зависи от оборотите му, като по правилото на палеца се приема при около 6000 оборота да е номиналната му мощност, които се подбират чрез шайбата му, при около 1/3 - 1/2 от работния оборотен диапазон на двигателя.
                    Токът му зависи преди всичко от напрежението на изхода му и от товара. И тъй като за акумулатора, както и за всичкото останало оборудване е важно напрежението, има регулатор на напрежение.

                    Идеалният алтернатор трябва да изработва едно и също напрежение, независимо от оборотите и независимо от товара.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Значи сега да карам спокойно и до го мисля, когато ми светне индикацията на таблото?
                      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                      Comment


                      • Точно така. Профилактиката на акумулатора никога не е излишна. Един заряден цикъл в началото на зимата и един след 3 месеца само ще му удължат живота.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Токът му зависи преди всичко от напрежението на изхода му и от товара. И тъй като за акумулатора, както и за всичкото останало оборудване е важно напрежението, има регулатор на напрежение.

                          Идеалният алтернатор трябва да изработва едно и също напрежение, независимо от оборотите и независимо от товара.
                          Това е така, но ако на дадените обороти не може да осигури необходимия ток, за да държи/регулира/достигне неибходимото напрежение, то последното е по-ниско от номинала на регулатора. Знаеш го това по-добре от мен. При празен ход на ДВГ-то, алтернатора се върти с около 2-3к оборота, което пак по общо правило се приема, че е във възможност да произведе 60-70% от номиналния си ток. И през това време ако товара е по-голям от възможностите му, то е абсолютно нормално да не може да достигне до изискуемото напрежение на регулатора.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • Старият акумулатор(Exide excell 74ah), издържа близо две години и две тежки зими с температури, които достигнаха до -26/28 градуса!Не знам на колко години е бил, тъй като купих колата с него.Принципно на няколко месеца слагам акумулатора на зарядно, тъй като въртя доста градско, с над 10-15 стартирания на ден и каране на къси разстояния.
                            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              Това е така, но ако на дадените обороти не може да осигури необходимия ток, за да държи/регулира/достигне неибходимото напрежение, то последното е по-ниско от номинала на регулатора. Знаеш го това по-добре от мен. При празен ход на ДВГ-то, алтернатора се върти с около 2-3к оборота, което пак по общо правило се приема, че е във възможност да произведе 60-70% от номиналния си ток. И през това време ако товара е по-голям от възможностите му, то е абсолютно нормално да не може да достигне до изискуемото напрежение на регулатора.
                              Неслучайно използвах израза "идеален алтернатор". Няма проблем да се конструира такъв, който и при празен ход да може да осигури 100% от потенциала си. Но това не се прави поради това, че той би бил с по тежък ротор, откъдето с нежелано голям инерционен момент. От друга страна ситуацията в която е необходима 100% от мощността му при празен ход е рядко срещана. Поради това се прави компромис, който очевидно е приемлив.

                              Нищо, че и в документацията (E-learn) се твърди:

                              "A voltage governor, also built into the alternator, maintains the power supply at a constant voltage (14 V) throughout all load variation and engine speed ranges."

                              Лично аз, силно се съмнявам в това твърдение


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Не зная, но ако този стар Ексайд Ексцел си го купувал ти, то това очевидно не е най-добрият вариант.Премиума е предназначен за нашите коли в него е използвана хибридна карбон технология за по-бързо зареждане.

                                Аз съм с Macht clasic или нещо подобно, като явно това е базовият вариант и той не е подходящ за дизели над 2.0 обем и натоварени с електроника.Интересно, че в немският сайт пишат, че този вариант издържа до 18 месеца без дозареждане със зарядно, тоест на 18 месец най-късно трябва да се зареди.С него купих колата от предишния собственик.Точно на 18 месец от покупката (на акумулатора-април 2015г. според предишният собственик)акумулатора умря и трябваше да го зареждам на зарядно...

                                В сайта на българския вносител такава информация няма.Както в немския сайт, така и в румънския сайт са МАCHT SILVER дават 5 години гаранция, а у нас за същия модел само 2-3 години ...

                                Сега съм пред покупка-есента на акумулатор, след като моят съм го дозареждал 3 пъти досега.

                                Започвам по следния ред:

                                1. Мутлу силвър 90 или 95 амперчаса 850ампера- 22 килограма
                                2. Маcht silver - 21.200 кг
                                3. Exide Premium 85аh 800a - 20.800кг

                                Настоящият направи 3 години и половина с 3 зареждания със зарядно.

                                Това което трябва да се има предвид е, че 159-ката не е проектирана когато дневните светлини са били задължителни 24 часа в денонощието.

                                Теориите, че тези светлини са почти без значение ги зная, но като слизам от колата, а жената редовно си остава в нея докато пазарувам и си слуша музика по 15-30 минути на гол акумулатор и като се има предвид, че зимата я карам по между 300 до 1200 км за около 6 месеца, като само около 200-300км са извънградско и се случва да не я паля по 20 дни, та дори макар и рядко по цял месец и акумулатора си "отпътува" ...

                                Бях решил да върна старият Мacht 80 ah 720a и да ми отбият 20-на лева, но ще го запазя(аз си сега съм с него), тъй като зимата когато го заредя три седмици до 1 месец нямам проблем колата да си стои без да я паля и да си запали след този 1 месец дори и при отрицателни температури, а и отделно съм решил Мутлуто да го заредя преди да го кача на колата.
                                Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 17:43.
                                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                                Comment

                                Working...
                                X